نقد و بررسی کتاب اثر مرکب

امیرحسین شادکام 2023/03/07

غول چراغ جادو وجود ندارد. بهتر است فکر و خیال را همین حالا کنار بگذارید. هیچ وقت نمی‌توانید یک شبه راه صد ساله را طی کنید.  فرقی نمی‌کند اثر مرکب را باور داشته باشید یا نه، هر موفقیتی که در زندگی به دست می‌آورید به خاطر تاثیر همین اثر مرکب است. پس بهتر است به آن اعتماد کنید و با شناخت عمیق‌تر این پدیده، بگذارید زندگی‌تان سراسر موفقیت و پیروزی شود.

درباره دارن هاردی، اسطوره‌ی موفقیت

دارن هاردی در سال 1974 در آمریکا به دنیا آمده است. این نویسنده، سخنران و مشاور توانسته تا امروز زندگی خیلی از مردم دنیا را تحت تاثیر افکار و آموزه‌های خود قرار دهد. او در همان ترم اول دانشگاه، تحصيل را رها كرد تا كسب و كار شخصي خودش را داشته باشد. تلاش و پشتکار هاردی باعث شد تا او در 27 سالگی به یک میلیونر تبدیل شود. این نویسنده با جذابیت ذاتی و قدرت کلامش توانست خیلی زود افراد زیادی را مسحور خود کند. معروف‌ترين آثار هاردي «اثر مركب»، «ديوانگان ثروت‌ساز»، «رهبري در قرن 21» و «دست‌يابي به اهداف» است. هاردی علاوه بر نویسندگی و انتشار کتاب، کارگاه‌ها و سمینارهای مختلفی هم برگزار می‌کند. و جالب اینجاست که همیشه چند تایی چهره‌ی معروف سیاسی، ادبی و هنری در میان شنوندگان او دیده می‌شوند.

هاردی معتقد است برای این که به موفقیت برسیم، مجبور نیستیم مسیری پر از سختی و رنج را طی کنیم. تلاش ما برای رسیدن به اهداف بزرگی و کوچکی که در زندگی داریم می‌تواند یک ماجراجویی جالب و مهیج باشد. هاردی در آثارش نشان می‌دهد که چطور هر تصمیمی که امروز می‌گیریم و هر رفتاری که امروز از خود نشان می‌دهیم، می‌تواند تاثیر زیادی در آینده‌ی خود و اطرافیانمان داشته باشد.

در بخشی از کتاب اثر مرکب می‌شنویم

طی سه دهه‌ی قبا از این موهبت برخوردار بودم که بتوانم به بیش از چهار میلیون نفر برای ایجاد پیشرفت‌های بزرگ در زندگی‌شان کمک کنم. با گروه‌های بزرگ و گوناگون کار کردم، از روسای جمهور کشورها تا زندانیان، قهرمانان المپیک، برندگان جایزه‌ی اسکار، میلیاردرهای کارآفرین و حتی کسانی که برای آغاز کسب و کارشان تلاش می‌کنند. چه کار کردن با زوجی باشد که برای حفظ بنیان خانواده‌شان مبارزه می‌کنند، چه تعامل با زندانی که در تلاش برای تغییر درونی و تحول در زندگی‌اش است، تمرکز من همیشه بر روی کمک کردن مردم برای به دست آوردن نتایج واقعی و پایدار بوده است. شما هرگز نمی‌توانید این امر را با خوردن یک قرص جادویی یا یک فرمول اسرارآمیز به دست آورید. بلکه تنها می‌توانید با درک ابزارهای صحیح و به کارگیری استراتژی‌های موفقیت، به زندگی معنادار دست یابید.

هم من و هم دارن در نوجوان تصمیم گرفتیم کنترل زندگی خودمان را به دست بگیریم. برای یافتن پاسخ سوالاتمان در جست‌وجوی کسانی بودیم که دوست داشتیم مانند ان‌ها زندگی کنیم. سپس مواردی را که یاد می‌گرفتیم به کار می‌بستیم. تعجب‌آور نیست که ما هر دو «جیم ران» را مربی و راهنمای زندگی‌مان خطاب می‌کنیم. جیم استاد کمک کردن به مردم بود، تا بتواند حقایق و قوانین را فراگیرد و به موفقیت‌های واقعی و پایدار دست یابد. جیم به ما آموزش داد که دستیابی به اهداف به شانس ربطی ندارد. این نوعی علم است. بدون تردید انسان‌ها با هم تفاوت دارند. نکته‌ی مهم این است که قوانین موفقیت همیشه یکسان عمل می‌کند. همیشه آن چه را بکارید، برداشت می‌کنید. اگر عشق و محبت بیشتری می‌خواهید، به دیگران عشق بورزید. وقتی علم موفقیت را یاد گرفتید و در آن مهارت یافتید، موفقیتی را کسب خواهید کرد که همیشه به دنبالش بوده‌اید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.